פיגוע בירושלים: אדם נפצע באורח בינוני; המחבל נוטרל

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on פיגוע בירושלים: אדם נפצע באורח בינוני; המחבל נוטרל

    מחבל פלסטיני כבן 40 דקר נוסע באוטובוס בצומת גולדה מאיר ונוטרל בירי. הפצוע פונה לביה"ח בהכרה במצב בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סמוך לשעה 17:00 דקר מחבל נוסע באוטובוס סמוך לצומת גולדה מאיר, ונוטרל בירי בידי אזרח. חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק גבר בן 41 במצב בינוני עם פצעי דקירה. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורגמן הגיע לזירה.

    מבירור ראשוני עולה כי המחבל (פלסטיני, תושב יו״ש בשנות הארבעים לחייו) שנסע באוטובוס, החל לדקור לפתע את אחד מנוסעי האוטובוס באמצעות מברג והנהג עצר מיד את נסיעתו. המחבל ונוסעים נוספים ירדו מהאוטובוס ואזרח שחלף במקום באותו הזמן והבחין במתרחש, ביצע ירי לעבר המחבל וניטרל אותו.

    הפראמדיקים של מד"א איתי שמעונוב ונתנאל ליפשיץ סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לאוטובוס כשהוא בהכרה וסובל מפצעי דקירה מדממים בגופו. סיפרו לנו שהוא נדקר בתוך האוטובוס במהלך הנסיעה. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו יציב".

    זאבי סופר חובש איחוד הצלה סיפר: "מדובר בגבר בן 41 שנדקר תוך כדי נסיעה באוטובוס. הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה למרכז הרפואי שערי צדק כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני".

    מפקד מרחב ציון, תנ"צ קובי יעקובי מסר הצהרה לתקשורת:

    בבית החולים שערי צדק עדכנו כי ליחידת הטראומה הגיע פצוע דקירה מהפיגוע ברמות. מצבו בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון והוא בהכרה. לא נשקפת סכנה לחייו.

    ראש הממשלה, יאיר לפיד מסר: "‏אני מבקש למסור החלמה מהירה לפצוע שנפגע בארוע הדקירה בירושלים. אני מברך את צלם Ynet שנקלע לזירה ופעל בנחישות בכדי לנטרל את המחבל ומנע פגיעה באנשים נוספים. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ולפגוע בשגרת חיינו. נבוא בחשבון עם כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".

    ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "‏אני מתפלל לרפואת הפצוע בפיגוע הדקירה בירושלים. חייבים לנצח את הטרור ביד קשה ובכל העוצמה כדי להחזיר את הביטחון וההרתעה".

    שי מלכה, סמנכ"ל השירות ודובר חברת אלקטרה אפיקים מסר כי "במהלך נסיעה שגרתית בקו 137 תקף מחבל נוסע באוטובוס, ככל הנראה באמצעות מברג. נהג האוטובוס, שפעל על פי ההנחיות, עצר את האוטובוס ופתח את דלתות האוטובוס במהירות, באופן שאיפשר לנוסעים לרדת ולתפוס מרחק מהמחבל. מהפרטים שידועים לנו בשלב זה ייתכן שתגובתו המהירה של נהג האוטובוס הצילה את חיי הנוסעים ואיפשרה לעובר האורח לנטרל את המחבל".

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: "מדובר באירוע טרור חמור, ובזכות תושייה ותגובה מהירה של אזרח נמנעה פגיעה קשה יותר בנוסעי האוטובוס. אירוע כזה לא ירפה את ידינו במאבק הנחוש בטרור הפלשתיני, במבצעים ובשולחיהם. משטרת ישראל פועלת כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, והשוטרים והשוטרות נחושים לסכל כל ניסיון שכזה. אני מאחל החלמה מהירה לאזרח שנפצע בפיגוע".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "המחבל שניסה לרצוח יהודים היום ישתחרר בקרוב מבית החולים ויועבר לכלא חמישה כוכבים על חשבוננו. רק אתמול בר לב ולפיד טענו שמותר לירות במחבלים כדי להרוג, אבל אנחנו רואים שהאמת הפוכה. כל הכבוד לאזרח שנקט יוזמה, אבל אנחנו חיים במציאות שבה אזרחים ואפילו שוטרים נמנעים מהדבר המתבקש: מחבלים יש לחסל בזירה. לא לנטרל, לחסל. בהזדמנות זו שולח איחולי רפואה שלמה לפצוע".



    0 תגובות